2014. november 25., kedd

Advanced PL/SQL előadás

Ma megtartottam életem első prezentációját a munkahelyemen. A cél az volt, hogy át tudjak adni egy szeletet abból, amit a múlt hónapban tanultam az Oracle Database 12c: Advanced PL/SQL tanfolyamon. A feladat nem volt könnyű. Sosem tartottam még előadást, nem volt benne tapasztalatom, ráadásul olyan témákról kellett beszélnem, ami még számomra sem mélyen elsajátított tudásból jön. Nagyon izgultam, kiszáradt a szám, remegett a kezem, de elvégeztem a feladatom :)

"Lesz ez még jobb is" gondolattal zártam magamban, amikor végeztem. Az előadást feltöltöttem, szabadon megtekinthető, talán mások számára is hasznos vagy gondolatébresztő lehet benne 1-2 dolog. Fogok még vállalni előadást, csak ki kell választanom a témát. Legközelebb egy kiragadott problémával szeretnék kicsit részletesebben, hosszabban és mélyebben foglalkozni. A lehetséges témák még kidolgozás alatt vannak.



Alapvetően a 2. slide-on található ábra legalsó szintjéről beszéltem. Szerettem volna az előadással azt is bebizonyítani, hogy a PL/SQL hatékony, rugalmas és teljesítményorientált nyelv. Számos lehetőség van tuningra, hangolásra, optimalizálásra. Aki azt hiszi, jól ismeri a nyelvet, könnyen megesik, hogy nagyot téved. Sok feladatra a legjobb megoldás.

Miért érdemes használni a PL/SQL-t?

Mert hatékonyan tudunk vele SQL-eket futtatni, minden SQL típust támogat. Gyorsabb, mint egy felsőbb rétegből indítani számos SQL hívást, az eredmény feldolgozásban is verhetetlen. Támogatja a statikus és dinamikus SQL-ek írását, kurzor használatát, tranzakció vezérlést. Támogat objektum-orientált programozást. A kód hordozható, újra felhasználható. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése