2015. szeptember 21., hétfő

SmartGit 7.0.2 upgrade

SmartGit-et csak a mercurial projeketek miatt használok, elsősorban a vizualizáció miatt: 
  • log message browser/filter/search
  • változás keresés, diff
Több nem is jut eszembe. Tehát alapvetően kényelmi funkciók miatt használom, de arra viszont majdnem napi szinten. Minden egyéb HG műveletet a mai napig inkább command line-ban végzek, az egérrel mindig csak a macera van. És egy a megoldás jól is működik. 

Múlt héten viszont frissítettem a SmartGit-et a 7.0.2-es verzióra. Innentől kezdve nem működött együtt az Ubuntu 15.04-ben hivatalos tárolóból telepített 3.1.2-es mercurial verziómmal.


Réginek bélyegezte, de ettől még működhetne. Ki akartam hát deríteni, hogy:

  1. Miért nem őrizte meg a SmartGit visszafelé a Mercurial kompatibilitást?
  2. Miért dolgozik az Ubuntum régi verzióval?
Végig futottam a SmartGit 7-es changelog-ját, de nem találtam utalást sehol abban, hogy miért nem jó a 3.1.2-es Mercurial. Megnéztem, hogy mik az újdonságok a 7-es verzióban - ami a Mercurial-t érinti -, de azon kívül, hogy újraírták a Mercurial integrációt performacia okokból, explicit mást nem találtam. Megnéztem a Mercurial changelog-ot is, és azt látom, hogy a 3.3-as verzióban nagyon sok újítás, hibajavítás ment ki, így ez mostmár világos. 

A kettes pontra nem tudom a választ. Nem is tudom, hol keressem. Akinek ideje és kedve van, és kíváncsi a válaszra, talán itt meglesz: https://launchpad.net/~mercurial-ppa/+archive/ubuntu/releases

A jelenleg stabil TortoiseHg verzió a 3.1.1, ami 2014-09-04-én jelent meg. Azóta jópár bug fix-en és fejlesztésen átesett. Ráadásul gyanúsan együtt mozognak a verziók.

2015-09-01 / 3.5.1 / Mercurial
2015-09-10 / 3.5.1 / TortoiseHg

Ama következtezést merem levonni ebből, hogy jobban járok, ha utánanézek a Hg -> Git átállásnak. Bár a Hg-t imádom, szeretem, eccerű és kiszolgál, nem is szívesen cserélném le. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése